E-tecim firmaları, heyecanlı bir start-up’tan online bir tecim devine uzanan yolda manevralarını doğru yönde ve zamanda yapmalıdırlar. Bu yolculuğu eğlenceli hale getirmek adına sizler için blog kullanması stratejisinde işinize yarayacağına inandığımız detayları derledik.
Blog Ne Kadar Gerekli?
E-tecim firmalarının bir çok vakit anlam veremediği bir sual bu. Belirli birkaç ürünün pazarlandığı şirketler için blog yazılarının faydası öngörülebilir. Ancak yüz binlerce ürün bulunduran bir mağaza için bu uğraşın bir karşılığı olacak mıdır? İstatistikler gerçek dışı söylemez, Seewhy tarafınca meydana getirilen bir araştırmaya gore kullanıcıların bir siteye ilk girişlerinde alışveriş yapmıyorlar. Bir ürünü satabilmek için marketing mesajını bir kullanıcıya yaklaşık 7 kere iletebilmek gerekiyor. Blog sahibi olmanın bu iletişimi sağlamanın yanında SEO açısından da faydası büyük. Google ve öteki bütün arama motorları içerikle besleniyorlar. Bu yüzden hedefe odaklı, optimize edilmiş içerikler ile arama motoru sıralamalarıyla satışları arttırma yoluna gidilmesi planlı bir blog stratejisiyle mümkün.
E-tecim sitelerini blog yazılarıyla desteklemek yalnızca sıralamalar ve satışlarla ölçülemeyecek faydalar barındırıyor. Başarılı bir e-tecim portalı, satılan mamüller hakkındaki müşterilerini bilgilendiren, piyasanın ehli bulunduğunu hissettiren içeriklerle bezenmelidir. Doğru bir blog stratejisi ile, marka bilinirliğini arttırmanın yanı sıra, kullanıcılar içinde bir ağ oluşturarak sadık bir satın alan portföyü yaratmak mümkün.
Satış danışmanı: İçerik Pazarlaması
İçerik pazarlaması; ürün bilgilerini, kullanım alanlarını içeren, potansiyel müşterilerle şahsi bağ kurmaya yarayan online satış danışmanları olarak hizmet görüyor. Günümüzde firmaların içerik pazarlaması kullanmaktadır. Geleneksel pazarlamaya kıyasla, harcanan her bir lira için ortalama 3 kat daha çok potansiyel müşteriye ulaşılıyor. İnsanların p’inin reklamlar yerine içeriklerden bir firma hakkındaki malumat edinmeyi tercih etmiş olduğu bir dünyada, klasik yöntemlerle pazar oranı büyütmeye çalışmak akıntıya karşı kürek çekmekle eş kıymet diyebiliriz.