Sanal mağaza açmak isteyenler için 4 yararlı öneri

1. Promosyon kampanyaları

Aslında sanal mağaza açmakla, e-ticarete giriş yapma konusunda yalnızca bir kanal kurmuş oluyorsunuz. Çünkü diğer taraftan, sanal mağazanızın yeterince trafik elde etmesi ve mağazanızdan satış yapabilmeniz de gerekiyor. Bu nedenle, öncelikle hedef kitlenizde yer alan kullanıcıların sitenize üye olmalarını sağlamanız son derece önemli. Ardından da üyelerinizi veya sitenizden düzenli bir biçimde alışveriş yapan kullanıcıları ödüllendirmenizde büyük yarar var.

Bu konuda; sosyal medya üzerinden yaratıcı kampanyalar düzenleyebilir veya sitenize üye olan ve e-posta listenizde yer alan ziyaretçilerinize hediye çekleri sunabilirsiniz. Aslında, ürünlerinizi satın alan müşterilerinize ürünün yanında küçük hediyeler sunmanız dahi; hediyenizi alan müşterilerinizin sosyal ağlardaki hesaplarından, sanal mağazanızdan olumlu bir biçimde söz etmelerini sağlayabilir. Ayrıca sosyal medyada, ürününüzle ilgili pazarlara yönelik sitelere veya blog yazarlarına ücretsiz deneme ürünleri gönderebilir; onlardan ürünlerinizi inceleyerek siteniz ve ürünleriniz hakkında yazılar yazmasını rica edebilirsiniz. Çünkü sitenizle ilgili yazılan tek bir makale; onun hitap ettiği kişilerin sosyal çevrelerini de hesaba katarsak, binlerce kişiye ulaşabilmenizi sağlar ve bu sayede başarılı bir kampanya gerçekleştirmiş olursunuz.

2. Google Adwords ve Facebook reklamları

Sanal mağaza açma işlemini tamamlamanızın ardından, mağazanızın hedef kitlesine ulaşmasını sağlamak için; Google’ın kendi ağı üzerinden reklam vermenize olanak tanıyan Adwords’ü kullanabilirsiniz. Çünkü Adwords reklam ağları sayesinde, sitenizin ziyaretçi sayılarını hızla artırabilir; doğrudan ürününüzü arayan ziyaretçilere ve ölçeklediğiniz aralıklara kısa sürede ve rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Benzer biçimde; Facebook üyelerinin paylaştıkları iş, yaş, bulunduğu lokasyon vb. gibi veriler sayesinde de, e-ticaret sitenizin hedef kitlesinde yer alan kişilere ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

3. Hedefli video içerikleri

Bir sanal mağaza açtıktan sonra, ürünlerinizi daha hızlı pazarlayarak satışlarınızı artırmanız için, video içeriklerinize önem vermeniz marka bilinriliğinizi artırmak açısından faydalı olabilir. Çünkü eğlenceli veya mesajını iyi veren video içerikleri sosyal medya üzerinde viral etki gösterek hızlı bir şekilde yayılabilir. Ayrıca, sitenizde ve uygun sosyal ağ platformlarında ürünlerinizin kullanımı, kurulumu vb. ile ilgili videolar paylaşmayı da ihmal etmemenizi öneririz.

Test

Form Gönderimi

Tamam