E-Ticaretin Geleceği Nasıl Olacak konusunda birçok görüş ortaya atılmaktadır. Elektronik ticaretin geçmişten günümüze birçok anlamda etkisi görülerek devam etmektedir. E-Ticaret web üzerinden ürünlerin alınması ve bu şekilde de kendini göstererek ilerlemesi konusunda önemli bir değişim göstermektedir.Geleneksel olan ticarete nazaran maliyet anlamında daha az maliyetli, ürün ve hizmet fiyatlarında da daha az maliyetli bir şekilde ilerlemeler olmaktadır. E-ticarette çeşitliliklerin olması internet üzerinden alımlarında daha cazip hale gelmeye başlaması anlamında Türkiye’deki e-ticaretin geleceğinin bu anlamda daha da ön plana çıkacağı görülmektedir.
E-Ticaretin Yapısı
E-ticaretin yapısı olarak teknolojik olarak kullanımların olması ve devleti de burada ayrı bir şekilde değerlendiremeyiz. Türkiye’deki e-ticaretin gelişmesi ve geleceği için önemli bir faktör olarak ortaya çıkmaktadır. Geleceğe yönelik olarak yeni adımların atılması geliştirilmesi etkili olmaktadır. Türkiye’deki toplumlara da paralel olarak bu tarz ilerlemelerin olması gerekli ve öncelikli hale gelmektedir.
Türkiye’de e-ticaretin yatırım anlamında izlediği yol düşünüldüğünde bu anlamda şirketlerinde ilerlemesinde tüketicilerin de istek ve ihtiyaçları etkili olmaktadır. Türkiye’de yatırım anlamında yeni adımlarda atılmaya başlayacaktır. E-ticaret, alanında birçok firma alışveriş merkezleri dışında bankaların da işin içerisine girmesiyle birlikte yatırım alanında ilerlemeler meydana gelmiştir.
Son dönemlerde E-Ticaret alanında birçok yeni gelişmeler yaşanmıştır. E-ticaretin son zamanlarda yapılan konferanslarda da söylenildiği üzerine e-ticaret hızla gelişen faktörler arasında yer almaktadır. E-ticaret sayesinde Türkiye’de bu anlamda ilerlemeler kaydedilmiştir. E-Ticaret pazarında yaşanan gelişmelerin olması e-ticaret alanında yatırımların artması konusunda önemli bir adım olmaktadır.
E-Ticaretin Gelişimi
E-ticaretin gelişiminin önünde bir takım engeller ile karşı karşıya gelinmektedir. E-ticaretin gelişmesinde ortaya bir takım sorunlar çıkmıştır. Genellikle en büyük sorun güvenlik olarak görülmektedir. Fakat bunun yanında altyapı sorunları gibi faktörlerin de ön plana çıkarak, E-Ticaret alanındaki sorunların ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra yasal sorunlarda kendisini göstermeye başlamıştır. Bugün birçok firma ve tüketici internetten işlem yaparken dikkatli davranmaya özen göstermektedir. Güvenlik ve gizliliğin sağlanması bu anlamda ön plana çıkar hale gelmiştir.
Türkiye’deki bu sektörde çalışan firmaların uygulamalar sırasında karşılarına çıkılan sorunları da göstermektedir. Uygulamada karşılaşılan sorunlarda ürünlerin siparişi esnasında yaşanan sıkıntılar, işletmeler ile tüketici arasındaki iletişim problemleri, seçilen ya da satın alınan ürünün tesliminde yaşanabilecek sorunlar gibi faktörler etkili olmaktadır.