E-ticaret sitenizin mükemmel olduğunu düşünebilirsiniz. Bu durum potansiyel müşterileriniz içinde aynı şekilde geçerli mi? Merak ediyorsanız aşağıda bir ziyaretçinin e-ticaret sitesinde en sık aradığı 5 farklı kriteri belirledik.
Kayıt Olmadan Satın Alma
Hepimiz için bir internet sitesinde üyelik oluşturma süreci bazen alacağımız şeyden vazgeçmemize bile neden olabiliyor. E-ticaret sitelerinde gezinen ziyaretçilerin davranış biçimleri incelendiğinde kayıt olmadan alışveriş imkânı sağlayan sitelerin daha çok tercih edildiğini bilmenizi isteriz. Bunun için yapabileceğiniz 2 farklı işlem bulunuyor. Birincisi misafir alışveriş özelliğini aktif etmek ikincisi ise üyeliği çok kolay hale getirmektir.
İletişim Numaraları ve Yolları
Alışveriş metriklerini gerçekleştiren ziyaretçilerin herhangi bir sorusunda aradığı ilk şey telefon numaraları oluyor. Ana sayfa üzerinde dikkat çeken bir yere telefon numaranızı yerleştirmeniz ziyaretçiyi harekete geçirecek bir diğer unsurdur.
Canlı Destek Hattı
Sitede sürekli olarak cevap alabileceği bir kişinin bulunması karar verme ve sipariş oluşturma sürecinde de büyük etkiye sahiptir. Nasıl ki bir mağazada satış danışmanları bu görevi üstleniyor ise e-ticaret sitelerinde de bu görev canlı destek hattında bulunan müşteri hizmetleri temsilcilerinin sorumluluğunda oluyor.
Kargo ve Sipariş Süreci Bilgilendirmeleri
Satın alma olduğunda ya da gerçekleşmeden süreç hakkında ziyaretçiyi bilgilendirerek onlara değer verdiğinizi hissettirebilirsiniz. Ülkemizde birçok internet kullanıcısı bu sürecin olmadığından veya hatalı olarak lanse edildiğinden şikâyetçidirler.
Ödeme Seçeneklerinin Zenginliği
Ziyaretçi sizin kaç banka ile anlaşma yaptığınıza dikkat etmez. Satın alma sürecinde tek dikkat ettiği şey kullandığı ödeme yönteminin sizde mevcut olup olmadığıdır. Yok ise kusura bakmayın şimdiden hedef müşterinizi rakibinize kaptırdınız.