Potansiyel müşteriniz sitenize geldi ve ürünlere göz atıyor, ürün de beğendi ancak ürünü satın alıp almama konusunda kararsız kaldı. Sizce satın alma işlemine çok yakın olan müşteriniz neye göre karar vermeye çalışıyor olabilir?
Etkili Bir E-ticaret Sitesi İçin
Ürün ve hizmetlerinizin satışı yaptığınız bir e-ticaret siteniz var. Hedeflerinize ulaşmak ve e-ticaretinizin başarılı olması için online reklamlar ya da sosyal medya çalışmaları da faaliyette olan eticaret sisteminizle beraberinde gelir. Hatta offline medya çalışmaları bile olabilir. Ancak tüm bu çalışmalardan istediğiniz sonucu alamadığınızı mı düşünüyorsunuz? Cevabınız evet ise tüm bu çalışmalarınızın son durağı e-ticaret sitenizdir ve eticaret sisteminizi gözden geçirip kullanıcılarınızı iyi tanımanız gerektiğini söyleyebiliriz.
Etkili ve başarılı bir e-ticaret sitesine sahip olmak için dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Bunlar;
Net ve Dikkat Çekici Başlık Ekleyin
Potansiyel müşterileriniz eticaret sisteminize geldikleri anda onlara, web sitenizin içeriği hakkında bilgi verecek net ve açıklayıcı bir başlığınızın olması oldukça önemlidir. Bu kullanıcının doğru yerde olduğunu anlamasını sağlayacaktır. Web sitenizin bir başlığı yoksa hemen etkili bir başlık ekleyin ve potansiyel müşterilerinize doğru yerde olduklarını gösterin.
Eticaretinizde Mutlaka İletişim Bilgileriniz Olmalı
Müşterilerinizin acil bir durumda size ulaşmaları için web sitenizde iletişim bilgileri yer alması gerekmektedir. İletişim bilgilerinin olmadığı bir e-ticaret sitesi kullanıcı tarafında güvenilir bir site olarak algılanmayacaktır. Bu güvensizliği önlemek için mutlaka güncel iletişim bilgilerinizi ekleyin.
Satış Sözleşmelerine Dikkat Edin
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken bir takım sözleşmeler bulunmaktadır. Bunlar üyelik sözleşmeleri ve mesafeli satış sözleşmeleri, bu sözleşmelerin sitenizde olduğundan ve içeriğinin doğru ve anlaşılır olduğundan emin olun. Bankaların, Sanal pos başvurularında e-ticaret sitelerinde bu sözleşmelerin yer alıp almamasına da dikkat ettiğini de ayrıca belirtmek isteriz.
Rakiplerinizin Analizi Yapın ve Farklarınızı Öne Çıkartın
Potansiyel müşteriniz sitenize geldi ve ürünlere göz atıyor, ürün de beğendi ancak ürünü satın alıp almama konusunda kararsız kaldı. Sizce satın alma işlemine çok yakın olan müşteriniz neye göre karar vermeye çalışıyor olabilir?
Fiyatınız diğer rakip firmalarınızdan çok daha düşük olabilir, ancak sunduğunuz ödeme imkanları kısıtlıysa (taksit imkanı yok ya da çok az vb) ya da satmak istediğiniz ürün fotoğraflarınız özensiz çekilmiş ve fotoğraf kalitesi düşük ise kullanıcı satın alma işleminden vazgeçme olasılığı çok yüksektir. Çünkü kullanıcı mağazaya gittiği gibi ürünü duyusal olarak inceleme fırsatına sahip olmadığını unutmayın. Müşterileriniz ürünü teslim alana kadar sadece fotoğrafı satın almış olacaktır. Müşteri kapıda ödeme ile satın alım yapmak istiyor ancak siz de kapıda ödeme imkanı bulunmuyor, müşteri ürün hakkında daha fazla bilgi istiyor ancak siz ürünle alakalı herhangi bir açıklama girmemişsiniz. Bu gibi durumlar müşterinin sizin yerinize daha önce incelediği farklı bir siteden satın alma işlemini tamamlamasına neden olabiliyor. Aynı ürünleri sattığınız birçok eticaret rakibiniz olabilir. Bu noktada rakiplerinizi iyi analiz edip onlar karşısında nasıl güçlü durabileceğinizi ve eksik olan ya da artı olan taraflarınızı belirlemeniz gerekmektedir.
Ürün Fotoğraflarınızın Kaliteli Olmasına Dikkat Edin
Unutmayın ürün müşterinize gidene kadar sadece fotoğraf satıyor olacaksınız. E-ticaret sitenize cep telefonu ile çekilmiş amatör görünmenize neden olacak ürün fotoğrafları eklemeyin! Yapılan araştırmalar gösteriyor ki e-ticaret sitelerinde satın alma kararını etkileyen en önemli etken ürün fotoğraflarıdır. O yüzden ürünlerinizin fotoğrafları aydınlık, net ve ürünü doğru bir şekilde her açıdan göstermelidir. Fotoğraflarınızın profesyonel çekimler olmasına dikkat edin. Kaliteli resimler e-ticaret sitenizdeki ürün satışlarını arttıracaktır.
Yukarıda belirttiğimiz konulara ek olarak Google Analytics gibi araçları kullanarak kullanıcılarınızın siteniz içerisinde yaptıkları işlemleri (üyelik, satın alma vb) ve sayfa içi tıklanma ve hemen çıkış oranları gibi verileri inceleyerek e-ticaret sitenizde nereler de ne gibi iyileştirmeler yapmanız gerektiğini net olarak görmelisiniz.