Mobil SEO Nedir?
Mobilden internet kullanımının artması ile yeni bir konu gündeme geldi: Mobil SEO. Şirketinizin web aramalarında üst sıralarda çıkması için SEO uygularken artık mobil aramaları da düşünmeniz gerekiyor.
Mobil SEO mobil aramalarda web sitenizin görünürlüğünü arttırmak için arama motoru optimizasyonu yapmaktır. Mobil cihazlarda temel faaliyetlerden biri arama motorlarında ön araştırma yapmaktır ve mobilden arandığında daha az arama sonucu görüntülendiği için burada rekabet artmaktadır.
Mobil SEO ile genel SEO çok benzer ilkelere dayanmaktadır. Hangi platform olursa olsun kullanıcının sorusunu en hızlı ve en kolay şekilde cevaplayabilecek olan web siteleri, arama sonuçlarında ilk seviyede görüntülenir. Dolayısıyla iyi bir SEO stratejisi mobil başarıyı da beraberinde getirir.
Google ve diğer arama motorları mobil taramayı zorlaştıran web siteleri yerine akıllı telefon dostu olan siteleri daha ön plana çıkarmaktadır. Daha iyi mobil arama hizmeti için mobil ziyaretçilere önemli ölçüde içerik sağlamanın yanı sıra aynı zamanda teknik kurulum ve site hızı da önemlidir.
Genel ve Mobil SEO Farkı
Google ve diğer arama motorları web sayfalarını bir sonuç dizini oluşturmak için taramaktadır. Bu işlem sırasında her bir sayfa farklı arama sonuçlarında görülebilmesi için belirli nitelikler çerçevesinde kontrol edilmektedir. Her bir nitelik, belirli bir arama terimi için sayfanın genel sıralamasını oluşturan toplamın bir parçasını oluşturur.
Yüksek kaliteli içerik yayınlamak, herhangi bir platformda başarılı bir SEO stratejisi oluşturmak için en önemli niteliktir. Bir diğeri ise, web sitesinde insanlarla etkileşim oluşturacak alakalı içeriklerin bulunmasıdır.
Mobil platformlarda başarılı olabilmek için gerekli olan ek nitelikler bulunmaktadır. Ayrı bir mobil siteniz varsa web versiyonu ile mobil versiyon arasındaki bağlantıların doğru olması gerekir. Ayrıca sitenin mobil cihazlarda yeterince hızlı yüklenmesi için, sayfa üzeri imaj, kodlar ve içeriklerin doğru optimize edilmiş olması gerekir.
Mobil SEO Önerileri
1. Sitenin tamamına erişim için pop-up’ları kaldırın.
Mobil cihazlar üzerinden bir web sitesini ziyaret ettiğinizde bazen karşınıza bir seçenek çıkar: Mobil uygulamayı indirmek ister misiniz ya da web görünümünden devam etmek mi istersiniz? Fakat bilinenin aksine bu, kullanıcı dostu bir uygulama değildir. Ziyaretçilerin önemli bir kısmı bu aşamada web sitesini terk etmektedir.
Buna benzer diğer pop-uplar “Facebook sayfamızı beğendiniz mi?” gibi sosyal detaylar ya da reklamlardan oluşabilir. Mobil optimizasyon için bu tür pop-up’ları kullanmamalısınız.
2. Tüm flash öğeleri kaldırın.
Birçok şirketin göz ardı ettiği konu, çoğu mobil cihazın flash öğeleri desteklemediğidir. Flash tabanlı görseller, video, ses gibi öğelerin bulunduğu sitelerin büyük bir kısmı ziyaretçiler tarafından düzgün görüntülenmemektedir.
Google’ın flash içeriği taraması mümkün olmasına rağmen mobil ziyaretçilerin çoğunluğu ile etkileşim mümkün olmayacaktır, bu nedenle eğer anime (hareketli) bir site istiyorsanız, HTML 5 ile ilerlemek daha doğrudur.
3. Eğer kullanıcıları mobil siteye yönlendiriyorsanız, doğru yere yönlendirdiğinizden emin olun.
Asıl web sitenizi (ornek.com) mobil için kullandığınız ayrı bir siteye (m.ornek.com gibi ) yönlendiriyorsanız, bu iki site üzerinde çift yönlü ayarlanmış bağlantıların doğru kurulduğundan emin olun. Google’a göre hemen hemen tüm proxy tabanlı web sitelerinde mobil URL’lerin ayrı kullanılması gerekmektedir. Bunun dışında çift yönlü olarak açıklama da gerekmektedir. Bu açıklamaların tam uyumlu olması oldukça önemlidir.
Eğer ortada ayrı bir mobil url varsa, web versiyonu için kullanılan alan adının alt alan adı olması en doğru yaklaşım olur. Fakat yine de aynı alan adını mobil için de kullanmak, yani ayrı bir mobil versiyon yaratmak yerine mevcut siteyi mobil uyumlu (responsive) olacak şekilde yenilemek en doğru yaklaşım olacaktır.
4. Responsive (duyarlı) tasarım kullanın.
Son zamanlarda birçok web sitesinde kullanılan responsive tasarım tekniği, web sitesinin masaüstü versiyonun herhangi bir mobil cihazın ekran boyutuna duyarlı olmasını sağlamaktadır. Böylece web siteniz dışında herhangi bir mobil web sitesi ya da uygulama kullanılmasına gerek kalmadan mobil ziyaretçilerin web sitenize rahatlıkla erişebilmesi sağlanmaktadır.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi Google ve diğer arama motorları web sitenizin mobil üzerinden ziyaretçiye doğru deneyim sunup sunmadığına bakar. Özellikle yeni algoritmaları doğrultusunda Google, Mobil SEO açısından “responsive” tasarıma sahip siteleri, mobil uyumlu olmayan sitelerden daha ön planda tutmaktadır ve sonuçlarda daha fazla görünürlük avantajı sunmaktadır.
Mobil görünüme uygun olmayan bir web sitesinin mobil aramalarda üst sıralarda bulunması zor olduğu gibi web sitesine mobilden ulaşan kullanıcılar da kısa sürede terk edecektir.
Web sitenizin masaüstü bilgisayarlardan arandığında üst sıralarda görünmesi kadar mobilden arandığında ulaşılması da önemlidir. İçeriğinizde yaptığınız optimizasyonlar her nerede olursa olsun web sitenize fayda sağlamaktadır. Fakat mobil kullanımının her geçen gün yaygınlaştığını ve kullanıcıların birçok konuyu mobilden arattığı gerçeğini düşünecek olursak, mobil SEO her geçen gün daha önemli hale gelmektedir.
Kaynak:https://www.eticaretport.com/mobil-seo-s130.html